Goedkope Taxi Nieuwpoort  thumbnail

Published Jun 22, 23
10 min read

Taxi From Brussels Airport To Bruges

Na de boottocht en de lunch in de bar wat gaan drinken en bij de naast gelegen lodge het zwembad in gedoken, na een douche uiteraard anders was het water zo bruin van het meer. Raar om midden in een zwembad te dobberen en dan te bedenken dat je in Kenia zit.

Vanavond staat op het menu: Geit, zelf geslacht en gebraden. Ben lekker met mijn biertje in de bar blijven zitten terwijl de rest ging kijken hoe de geit het leven liet. Duurde aardig lang voordat ze terug kwamen en het ging ook nog eens behoorlijk hard regenen dus het braden duurde ook behoorlijk lang (taxi poperinge).

Heb het niet geproefd, ben niet zo'n fan van geit vers van de wei, maar het scheen erg lekker te smaken. Erg veel honger had ik toch niet want het bier vult aardig goed. Tijd voor bed want we moeten morgen weer vroeg op. Dag 8 Lake Baringo – Cherangani Hills Om 5:30 opgestaan zodat we om 6 uur aan het ontbijt konden en afwassen want het is weer onze beurt.

Zonsopgang, Op weg naar Cherangani Hills waar we ook 2 nachten blijven. Onderweg gestopt in Iten, waar we een prachtig uitzicht hadden over het dal. In El doret gestopt voor de lunch. Verse kaas gehaald bij de leverancier die zoveel kazen en yoghurt had, verwacht je hier echt niet! Doorgereden naar de camp site “Sirikwa” daar de tenten opgezet en de afwas van de lunch gedaan, was erge pret want we waren in de truck al ontzettend giechelig en dat ging niet echt meer over.

Knoflook brood gemaakt met 3 grote knollen knoflook en veel boter, lekker stinken dus. Alles op brood gesmeerd en er weer een brood van gemaakt. In zilverfolie op het kampvuur tot het klaar is. Als voorgerecht pompoen soep erg lekker, verse pompoen. Rijst met groente prak en een toetje van yoghurt met verse vruchten, wat een verwennerij (taxi vert numéro de téléphone).

Taxi Lint

Robson ging zijn levensverhaal vertellen over hoe hij zijn vrouw had ontmoet en hoe trouwen enzo gaat hier in Kenia tot mijn ogen dicht vielen van de slaap, dus lekker de tent in. taxi dirk. Dag 9 Cherangani Hills Uitgeslapen tot 7:15, toen relaxed aangekleed en tandengepoetst, wat zeker nodig is na die knoflook van gisterenavond.

Flinke wandeling langs de boerderijen en met de boeren gepraat. Leuk om te zien hoe de mensen hier echt leven zonder dat ze een voorstelling voor toeristen geven, is net alsof je bij de buren op de thee gaat. Bij een familie in hun manyatta gaan kijken waren erg trots om hun huis te laten zien.

We mochten een foto maken van het hele gezin met 11 kinderen. Haar man hield trots zijn radio in zijn armen want die moest ook op de foto. Hij hield hem eerst achterstevoren maar dat kwam snel goed - chauffeur taxi bruxelles. Ze wilde graag dat we de foto op sturen, ze hebben daar natuurlijk niet gemakkelijk een familie foto en het is voor ons een kleine moeite.

A-Taxi Antwerpen

Groenendaallaan 103, 2170 Antwerpen
03 283 83 93
Click here to learn more

Na een flinke wandeling in de brandende zon komen we weer terug op de camp site. Batterij gelukkig weer op kunnen laden, gaat hard met zoveel foto’s maken. Lunch stond klaar tot het ging regenen, toen hebben we alles verhuisd naar het overdekte stuk waar we gelukkig droog konden eten.

In zo’n matatu gaan 8 mensen en we hadden er gisteren 2 besteld want iedereen wilde mee. Nu het regende had de helft weinig zin in wandelen en lekker bij de tent zitten relaxen is ook niet verkeerd. De matatu wilde wel betaald krijgen voor het voor rijden en dat bracht wat verwarring.

Taxi Ixelles

Marcus is niet lekker hij heeft malaria gekregen en is niet echt zichzelf. De camp site eigenaresse Julia hielp ook niet echt, ze kon flink zeuren over van alles en moest erg duidelijk aanwezig zijn. Voor alles wat er was of wat ze wilde riep ze Marcus die dat op dit moment niet echt goed trok.

Lekker boekje gelezen en reisverslag bij gehouden. Marcus wakker gehouden, want die wilde erg graag slapen maar mocht niet van Steven. Slapen is overgeven aan het ziek zijn en dan zou je langer ziek zijn. De rest kwam terug van de waterval en heeft grotendeels in de stromende regen gestaan terwijl wij geen regen meer hebben gehad.

Biertje bij het kamvuur gedronken en toen de tent in. We hoorden Marcus nog zeker 3 keer over zijn nek gaan in de wc. Hoop dat hij snel beter is. Dag 10 Cherangani Hills – Mt Elgon Om 6:00 opgestaan want ik kon niet meer slapen. Hete douche genomen, want was de eerste dus eindelijk geluk.

Geroosterde boterhammen met pindakaas, heerlijk! Klaar en ingepakt om te vertrekken kreeg Marcus nog een flinke discussie met Julia omdat ze geld wilde voor de door haar verleende diensten die ze aan ons had opgedrongen en waar niemand op zat te wachten. Eindelijk de bus in op weg naar Mt Elgon waar we ook weer 2 nachten blijven (taxi trazegnies).

Wandeling gemaakt naar het naast gelegen safari parkje waar ze 3 Giraffes en 4 Zebra’s hebben die ze tam proberen te krijgen. De Zebra’s rennen hard weg en de Giraf eet eenmaal bijna uit de hand en moet er daarna ook niks meer van weten. Ze hebben 2 Rhino’s die nog niet gewend zijn aan de omgeving en achter houten hek staan, of beter gezegd liggen want ze hebben weinig zin om op te staan - taxi vert ixelles.

Taxi Porto Airport

Na de korte wandeling weer verder in de zon boekje lezen. Eten vandaag tomatensoep van verse tomaten als voorgerecht en Pojkie Kos (stoofpotje) van aardappels, vlees en groente met rijst erbij. Bij het kampvuur verder in mijn boek, als ik eenmaal begin kan ik niet meer stoppen met lezen. Wel moeilijk met een zaklamp die steeds minder gaat schijnen omdat de batterijen op zijn.

Dag 11 Mt Elgon Om 5:30 de wekker om ons klaar te maken voor een tocht naar de caves waar de olifanten komen om het zout van de wanden te likken. We gaan in 4 wheel drive over modderwegen waar we vrij lang over doen omdat we van de ene greppel in de andere rijden.

In de 1e cave “Kitum” heel veel vleermuizen tegen het dak aan en helaas geen olifanten. Weet ook niet of ik wel met een olifant in deze grot zou willen staan erg veel ruimte is er niet om m uit de weg te gaan en erg donker. Je kan op de wanden duidelijk de tusks van de olifanten zien die strepen achter laten omdat ze het zout eraf likken.

Doorgereden naar de 2e cave “ Chepnyalil” (taxi bus). Voordat we daar aan kwamen hadden we een kleine botsing met een 4wd van Koreanen. Zij hadden niet een al te beste bestuurder die erg dicht boven op een van onze 4wd reed. Dat ging goed tot de 4wd een steile weg niet op kon en terug gleed, boven op hun 4wd.

Fantastisch grote ruimte, perfect voor een grote rave!! Waterval valt voor de ingang van de cave waar je aan de zijkant langs kan. Terug naar de 4wd om een hike te gaan maken een stuk verder op bij een uitzicht punt over Mt Elgon en Cherangani Hills. Lekker uit de 4wd hangen want het dak is eraf, heerlijk frisse wind en bos lucht.

Prix Taxi

We stoppen bij Elephant platform waar je al aardig uitzicht hebt over de omgeving. Aantal die geen hike willen doen blijven hier en wij rijden door - uber taxi. De hike gaat naar een van de hoogste punten van Mt Elgon wat in Kenia ligt. Het hoogte punt ligt in Oeganda, wat je vanaf het viewpoint goed kan zien.

Cherangani Hills, Het is een hoogte verschil van 2000 meter en dat merk je wel aan je conditie als je dat in een half uur omhoog klimt. Na een tijdje genieten van het te gekke uitzicht lopen we weer naar beneden wat iets sneller gaat. Terug met de 4wd lekker op het dak zitten, heerlijk uitzicht met de wind in je gezicht (taxi vert telephone).

Marcus ging koken chicken curry, hij had zijn keuken gebouwd tussen alle tafels en het leek net een kook programma zoals hij zich vermaakte in het midden van de tent in zijn sarong. Wij zaten lekker met een boekje en een beker Amarula. Af en toe sprong er iemand op omdat hij gebeten werd door een rode mier met scherpe tandjes…die niet los willen laten.

Dag 12 Mt Elgon – Kakamega NP Om 5:45 opgestaan kon niet meer slapen en moest erg nodig naar de wc, dus ben maar gelijk een ijskoude douche gaan nemen. Robson was al het ontbijt aan het maken en ben er lekker bij gaan zitten met mijn was die de regenbui gister gehaald had en nu zeiknat is.

Geroosterde boterhammen, hmmm. Tent afbreken en klaar om te gaan want we moeten een lang stuk rijden. Helaas komen we de camp site niet eens af zonder vast te zitten in de aarde. Duurde een uurtje met platen onder de auto en een tractor om de truck te trekken en we kunnen weer op weg.

Taxi Brussels Airport

Internet gevonden dus gelijk mail gechecked. Nog wat lekkers gekocht en als cadeautje voor Robson een blikopener, hij gebruikt nu steeds zijn messen en die gaan zo niet erg lang mee. In de bus lekker geslapen, ben beetje ziek, waarschijnlijk kou gevat in de regenbui van gisteren. Aangekomen bij Kakamega NP, camp site midden in Kakamega forest.

Na de lunch een wandeling gemaakt door Kakamega forest met een gids die ons van alles vertelde over de bomen en de planten en de geneeskrachten die ze bezitten. Erg interessant! Het begint vrij hard te regenen want we horen de druppels op het bladerdak vallen, maar die houden ze goed tegen want je merkt er op de grond weinig van.

Waar de apen gewoon boven je tent in de boom zitten, dus erg ver hoef je ze niet te zoeken. Mooie beesten die Red Tail Monkey’s, hele lange rode staart. Robson is al bezig met het avond maal in een hutje wat tussen de tenten staat dus we gaan er lekker bij zitten.

We eten BBQ pork en lam. Aardappelen met worteltjes en knoflookbrood. Bij het kampvuur Robson’s verhalen van vorige reizen gehoord. Hij is een keer overvallen in de truck en over reisbegeleiders die erg ziek werden waardoor hij het eten, rijden en begeleiden van eigenlijk alles in zijn eentje moest doen of die zo’n slecht humeur hadden dat ze rot tegen klanten deden (taxi scherpenheuvel).

Lekker gaan geslapen. Dag 13 Kakamega NP – Musoma Om 5:30 de wekker eindelijk naar de wc moest vannacht al maar was te lui om naar het bos te lopen. Is nog donker en hoor Robson, Steven en Kenny al praten. Robson is al bezig met het ontbijt klaar te zetten.

Taxi Dublin Airport

Tent ingepakt en spullen in de truck voor vertrek naar Musoma. Klaar voor de afwas maar mag m niet doen omdat ik ziek ben mag ik alleen maar kijken van Roos en Mieke, ook goed. Onderweg komen we door Kisumu waar we boodschappen doen en een koffie tentje opzoeken voor een lekker bakkie oploskoffie (Taxi Antwerpen Liege).

In de truck lekker muziekje op en op weg naar de grens van Kenia en Tanzania. Aangekomen bij Sirari, de grensovergang moeten we formuliertjes invullen een departure form voor Kenia en een arrival form voor Tanzania. Duurt dus wel even. Nog 2 uur rijden en dan zijn we bij Musoma.

Aangekomen bij de camp site “Tembo” na 10 uur rijden, waarvan ik 5 uur in slaap was. Maar goed ook want ik was goed sacherijnig van het ziek zijn. Dat ging gelukkig aardig over door het groene uitzicht van Tanzania. De camp site is op het strand en ligt aan Lake Victoria net buiten Musoma.